Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

miercuri, 12 februarie 2014

Tort cu nuci si caramel





                         Inca o reteta din caietul mamei mele.Imi aduc aminte cu drag ca,de cate ori facea reteta asta,ii "furam" cateva lingurite din compozitia de bezea de la foi.Mereu trebuia sa faca si cateva bezele pentru mine.Anii copilariei au trecut,au ramas doar amintirile si un caiet cu multe sfaturi retete pe care incerc sa le aduc in actualitate.


                          Ingrediente foi:
                       10 albusuri,300gr zahar,300gr nuci macinate,1 ling zeama de lamaie

                        Ingrediente crema:
                      500 ml lapte,8 ling.zahar,500 ml frisca,2 plicuri gelatina,10galbenusuri

                       Mode de lucru:
                     Albusurile se bat spuma tare,ca pentru bezea dupa care se adauga treptat zaharul si zeama de lamaie si se bate in continuare.Cand e tare,se adauga nuca macinata si se mesteca usor. Se coc 5-6 foi pe dosul unei tavi tapetate cu hartie de copt.Atentie cum le manevrati,pentru ca se rup foarte usor.

                        Zaharul (6 ling) se caramelizeaza si se stinge cu laptele.Se lasa sa fiarba pana se topeste tot zaharul.Se adauga galbenusurile frecate cu 2 ling.de zahar si se  amesteca pe foc pana se omogenizeaza.Se da deoparte si se lasa sa se racoreasca.Cele doua plicuri de gelatina se pun la hidratat ,  se adauga in lapte apoi se da la rece.Frisca se bate tare si se adauga crema racita si intarita.
                       Se umplu foile si se da la rece cateva ore.Crema se va intari,iar foile se vor inmuia.
                        Deasupra se poate face o glazura.Eu am oprit un pic de frisca ,am amestecat-o cu un plic de ciocolata calda si am acoperit ultima foaie.Deasupra am presarat ornamente de ciocolata.

                            O felie pentru voi:






2 comentarii:

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!