Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

miercuri, 28 ianuarie 2015

Tiramisu









                       Demult am dorit sa fac tiramisu,dar am vrut sa fac reteta originala,asa ca ,inainte,am cautat si m-am documentat  asupra retetei.Ideia e ca reteta originala e fara frisca, doar cu oua si mascarpone.Piscoturile,de preferat ar fi sa fie facute in casa,dar cum timpul este foarte limitat,am recurs si eu la cele cumparate.Am ales piscoturi care sa nu fie asa poroase,iar zaharul de deasupra lor sa fie cat mai putin.In unele retete italiene,piscoturile se pot inlocui cu felii de panettone.In reteta originala,crema este aromata cu vin de Marsala.Este un vin italian licoros si aromat.Daca nu gasiti, se poate  inlocui cu Lacrima lui Ovidiu.Eu nu am folosit vinul,pentru ca nu am vrut sa alcoolizez crema.
                        Reteta in sine e foarte usor de preparat,se face repede,iar gustul si aroma preparatului final nu se compara cu nici o reteta de tiramisu pe care am gustat-o pana acum.



                       Ingrediente:
                     500gr piscoturi,500gr mascarpone,4 oua,8 ling zahar,300ml cafea,2 ling zahar vanilat,2-3 ling cacao,un praf sare.

               

                       Mod de preparare:
                    In primul rand se prepara cafeaua,pentru a avea timp sa se raceasca.Se face o cafea tare,fara zahar si se lasa sa se raceasca complet.
                     Albusurile se separa de galbenusuri.Galbenusurile se mixeaza cu 4 ling zahar si zahar vanilat pana se topeste tot zaharul si rezulta o crema spumoasa,deschisa la culoare.Se adauga mascarpone si se mixeaza in continuare pana se omogenizeaza si rezulta o crema densa si spumoasa.
                    Albusurile se bat spuma ,cu praful de sare.Trebuie sa fie o spuma tare,ca pentru bezea.Treptat se adauga restul de zahar si se bate in continuare pana se topeste tot zaharul.Cu o lingura,se incorporeaza in  spuma de albusuri crema de mascarpone.Se pune cate o lingura de crema si se amesteca incet,de jos in sus,pana se incorporeaza toata crema.Compozitia se da la frigider.
                    Piscoturile se inmoaie in cafea si se aranjeaza pe un platou.Nu trebuie sa fie imbibate tare in cafea deoarece se inmoaie prea tare.Peste piscoturi se pune jumatate din crema,se mai pune un rand de piscoturi si iar crema.Deasupra se pudreaza din belsug cu cacao.Se da totul la frigider pentru cateva ore.De preferat sa se pregateasca de seara pentru a doua zi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!