Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

vineri, 11 septembrie 2015

Tort de ciocolata cu visine






                    Pentru ca Sf.Maria este o sarbatoare mare pe care o respectam in fiecare an,m-am gandit sa fac la desert ceva festiv.Astfel,am pregatit un tort,cum altfel decat de ciocolata!Am imbinat un blat ciocolatos,moale si pufos cu un ganaj de ciocolata in care am imprastiat visine.A fost ceva foarte reusit si gustos.
                    Daca pana acuma am folosit la prajituri Green Sugar,de data asta,am zis sa incerc si la tort celebrul indulcitor.De ce Green Sugar?Pentru ca nu are in componenta materii modificate genetic si ,prin administrare indelungata,nu produce dependenta.Totodata,extractul de Stevia Rebaudiana creeaza o senzatie de satietate,avand dubla actiune asupra centrului foamei din creier si asupra terminatiilor nervoase din stomac.Cu alte cuvinte,nu actioneaza negativ asupra procesului de digestie.
                    Astfel,tortul meu a fost savurat cu placere,fara frica de dulce.


                   Ingrediente:
                  Blat:10 oua,10 ling faina,10 ling Green Sugar,5 ling apa,50 gr ciocolata amaruie,3 ling ulei,un praf sare,un praf de copt.
                 Ganaj de ciocolata:500ml smantana pentru frisca,500 gr ciocolata menaj,un borcan de 400 gr visine pentru prajituri,esenta de rom


                    Mod de preparare:
                 Mai intai se prepara blatul.Pentru aceasta,mai intai se topeste ciocolata impreuna cu uleiul.Se omogenizeaza bine si se ia de pe foc sa se racoreasca.
                 Albusurile se separa de galbenusuri.Galbenusurile se freaca cu sarea.Se adauga 5 ling din ciocolata topita.Se amesteca bine,apoi se adauga apa.
                  Albusurile se bat spuma ,pana rezulta o bezea tare si aerata.Treptat,se adauga Green Sugar si se mixeaza in continuare pana se topeste complet.Va rezulta o spuma tare si densa.In aceasta spuma se incorporeaza amestecul de galbenusuri,amestecand incet,cu o spatula,de jos in sus.La urma se adauga faina amestecata cu praful de copt.Compozitia se toarna in tava tapetata cu hartie de copt  si se da la cuptorul dinainte incins.Eu am folosit o forma cu diametrul de 26cm.
                   E gata cand e frumos crescuta si trece testul scobitorii.Se scoate din forma si se lasa sa se raceasca.
                  In acest timp se pregateste ganajul de ciocolata.Intr-un vas se pune samantana pentru frisca si se tine pe foc pana ajunge la punctul de fierbere.In acest moment se stinge focul si se adauga ciocolata taiata bucati.Se amesteca totul bine pana ciocolata este complet racita si s-a omogenizat cu smantana.Se amesteca in continuare pana se racoreste,apoi se da la frigider pana e complet rece.Recomand sa se pregateasca cu o zi mai devreme pentru a putea sa stea peste noapte la frigider.
                   A doua zi se scoate din frigider,se adauga esenta de rom si se mixeaza pana se deschide la culoare si devine aerata si spumoasa.La urma se adauga visinele scurse bine de zeama.
                   Blatul se taie in trei foi.Fiecare foaie se insiropeaza cu siropul de visine.Crema se imparte in mod egal intre cele trei foi.


                   Se pot opri cateva linguri de crema pentru a imbraca tortul.Eu am mai batut 200gr smantana pentru frisca in care am adaugat 2 ling cacao.Cu aceasta crema am imbracat tortul.Decorul depinde de imaginatia fiecaruia.



                   
                 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!