Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

marți, 5 iulie 2016

Musaca de vinete





                Musacaua este un preparat format din straturi de carne tocata alternand cu felii de vinete sau cartofi,rosii si sos alb.Se serveste rece,in bucati mari,permitand astfel sa se observe alternanta straturilor.De fapt numele,musaca,vine din araba si inseamna "servit rece".
               In versiunea araba,musacaua este un fel de salata rece,compusa din vinete si rosii si servita ca aperitiv.
                In versiunea turceasca,musacaua nu este in straturi.Se face din legume prajite amestecate cu carne tocata.Se serveste cu pilaf si sos de iaurt.
                Eu am pregatit versiunea greceasca,in straturi,versiune care s-a impus si in gastronomia noastra.Singura diferenta este ca am inlocuit sosul bechamel de deasupra, cu smantana.



               Ingrediente:
           1kg carne tocata,4 vinete,5-6 rosii,1 ceapa,sare,piper,cimbru,4 ling smantana,4-5 catei de usturoi.


             Mod de preparare:
          Vinetele se spala si se taie rondele apoi se prajesc in ulei de masline.Pentru a evita excesul de grasime,se pot coace in cuptor sau pe gratar.Eu le-am copt intr-o tigaie teflonata,fara ulei.


              Ceapa se toaca marunt si se caleste pana devine sticloasa.Se adauga carnea tocata si se caleste pana scade toata zeama lasata.Se condimenteaza cu cimbru si piper si se potriveste de sare.
              Intr-un vas de yena se pune un strat de rondele de vinete peste care se presara usturoi tocat marunt.Se adauga felii de rosii taiate rondele (eu am avut rosii cherry taiate in patru).


               Peste ele de intinde jumatate din carnea tocata.Se mai pune un strat de vinete si rosii,apoi carne si se acopera cu rondele de vinete.
                Deasupra se toarna smantana amestecata cu un praf de sare sau sosul bechamel.
                Se da totul la cuptor pana deasupra capata o culoare bej-aramie.
                Se serveste rece,ca fel principal,dar si calda e la fel de gustoasa.






             

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!