Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

miercuri, 8 ianuarie 2014

Tort cu mousse din fructe de padure





 De ziua fiicei mele i-am facut un tort cu mousse din fructe de padure.A fost un real succes.Tortul a fost apreciat de toata lumea.A fost usor si foarte aspectuos.
Se pot folosi orice fructe doriti,eu am folosit afine si visine.Si cum e iarna si nu am avut fructe proaspete,nici congelate,am folosit fructe din compot.De fapt,nu e compot,pentru ca le-am pus doar cu zahar,fara apa,doar siropul lasat de ele.
Blatul:
10oua,10ling zahar,8ling faina,2ling cacao,praf de copt.Am separat albusurile de galbenusuri.Albusurile le-am batut spuma cu un praf de sare,am adaugat zaharul,galbenusurile,faina si cacaoa cu praful de copt.Am copt intr-o tava tapetata cu hartie de copt pana la proba scobitoarei.L-am scos si l-am lasat sa se raceasca.
Intre timp am prgatit siropul: 2ling zahar le-am caramelizatsi le-am stins cu un pic de apa.Am lasat sa fiarba pana s-a topit tot zaharul,am adaugat esenta de rom si l-am lasat sa se raceasca.
Am trecut la crema.Mousse de afine:
Am folosit un borcan de 400gr cu afine in zahar. Am mixat fructele pana au devenit un sos mai subtire.Le-am pus la foc cu 2 ling zahar.Am fiert pana s-a topit zaharul si a inceput un pic sa se ingroase.Am luat de pe foc si,dupa ce s-a racorit,am adaugat un plic de gelatina preparata dupa indicatiile de pe plic.Am batut 500 gr.frisca si cand a fost aproape gata,am adaugat afinele.
Mousse de visine:
La fel ca la cel de afine,am folosit tot un borcan de 400gr visine in zahar.Aici am pus 4 ling zahar,pentru ca eu nu le fac foarte dulci.Dupa ce am mixat visinele,le-am pus la fiert apoi am adaugat gelatina si la urma 500gr frisca batuta.
Blatul l-am taiat in doua.Am insiropat prima foaie,am pus crema de afine,am dat  o ora la frigider,apoi am pus crema de visine.Deasupra am pus a doua foaie,am insiropat si am dat din nou la frigider.
Intre timp am mai batut 250gr de frisca si am pus deasupra tortului.Am ornat cu afine si visine.
.Lateral,am facut margini din ciocolata.Am topit 100gr ciocolata si am adaugat esenta de rom.Am masurat tortul si am trasat pe hartie de copt,doua benzi pentru lungime,doua pentru latime.Am turnat ciocolata si am lasat sa se raceasca.Cu aceste benzi am imbracat tortul lateral.

O felie pentru voi




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!