Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

marți, 2 decembrie 2014

Tort cu crema de migdale si stracciatella







                   Maine,03.12,fiica mea,Emilia,implineste 22 de ani.Wow! Cand au trecut atatia ani?Sunt multi,dar pentru mine tot putini sunt,ea tot copil ramane.Si acum,mare,imi place s-o rasfat la fel cum faceam cand era micuta.
                   Sunt 22 de ani de impliniri,bucurii,reusite  presarate uneori cu probleme mai mici sau mai mari.Cu bune,cu rele,i-am fost alaturi mereu.Ne-am bucurat impreuna,am fost umarul pe care a plans.I-am fost si sunt si in continuare sprijin la bine si la greu.Ii doresc tot binele din lume cu multe impliniri si realizari.
                   Uh!M-au podidit emotiile si era sa uit de tortul aniversar pe care i l-am facut.Este un tort racoros,aerat,cu multa crema.Aroma de ciocolata si migdale,preferatele Emiliei, ii da o savoare deosebita.




       

                            Ingrediente blat:
                          10 oua,10 ling zahar,8ling faina,2 ling cacao,un praf de copt,un praf de sare.

                           Ingrediente crema stracciatella
                          300ml fisca,200 gr ciocolata alba,50 gr cicocolata amaruie sau 100 gr fulgi de cicocolata

                          Ingrediente crema de migdale:
                         3 oua,3 ling zahar,1 ling lapte,300ml frisca,100gr migdale


                       Mod de preparare:
                    Blat
                  Albusurile se bat spuma tare,ca pentru bezea cu un praf de sare.Treptat se adauga zaharul si se mixeaza in continuare pana se topeste.Se adauga galbenusurile si se amesteca incet cu o spatula,apoi se adauga faina amestecata cu cacaoa si praful de copt.Se amesteca incet,de jos in sus.Compozitia se toarna intr-o tava tapetata cu hartie de copt si se da la cuptorul dinainte incins pana trece testul scobitorii.Se scoate blatul si se lasa sa se raceasca.
             
                    Crema stracciatella
                  Ciocolata alba se topeste in cuptorul cu microunde.Frisca se bate,iar cand e aproape gata,se adauga cicolata topita.Se mixeaza bine.Ciocolata amaruie se da pe razatoarea mare ( eu am dat-o pe razatoarea marunta si au iesit prea fini fulgii) si se adauga in crema de frisca.Se omogenizeaza totul.

                    Crema de migdale:
                  Ouale cu zaharul si cu laptele se bat pe foc pana se ingroasa.Cand rezulta o crema spumoasa,groasa ca o smantana,se ia de pe foc si se lasa la racit.Frisca se bate si se adauga crema racita.Migdalele maruntite se adauga in crema.

                   Blatul se insiropeaza cu un sirop facut din 100ml apa.2 ling zahar,esenta de migadale.Apa cu zaharul se pun la foc pana se topeste zaharul.Se ia de pe foc si se adauga esenta de migdale.Se lasa sa se raceasca si se insiropeaza blatul care,in prealabil.a fost taiat in doua.

                  Aranjare:
               Pe prima foaie de blat insiropata se pune jumatate din crema stracciatella.Deasupra se pune crema de migdale,apoi cealalta jumatate de stracciatella.Se acopera cu a doua foaie de blat si se insiropeaza apoi se decoreaza dupa imaginatia fiecaruia.Eu am oprit din crema de migdale pentru decor.

               Iata si o sectiune a tortului.Dupa cum observati,fulgii de ciocolata au fost prea marunti si nu au iesit in evidenta asa cum mi-am dorit.




                La multi ani,iubita mea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!