Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

joi, 27 august 2015

Pasta de rosii - bulion





                   Cu siguranta,fiecare are reteta proprie de bulion,reteta luata de pe net sau mostenita de la mama,bunica sau alta ruda mai in varsta care a probat,incercat  reteta de multe ori,deci sigur e buna.Si reteta mea e mostenita de la mama mea,dar i-am adus cateva imbunatatiri si se adreseaza celor care inca nu au incercat nici o reteta sau cauta o reteta noua.
                    Una din imbunatatiri,si cea mai importanta ,zic eu,este masina de macinat rosii care separa cojile si semintele de restul pulpei,usurand enorm munca.
                    Reteta in sine e simpla,fara alte adaosuri de sare,zahar sau ulei.Nici macar conservant nu adaug.
                    Secretul unui bulion/pasta de calitate sunt rosiile.Din rosiile de gradina intotdeauna va rezulta un bulion/pasta care va pastra peste iarna gustul dulce-acrisor al rosiilor.Eu am folosit rosiile din gradina mea si,in completare,am adus rosii din solarul cumnatului meu.


                 Nu am cantarit rosiile,dar,in medie,dintr-o galeata de 10 l plina cu rosii ies aproximativ 4litri bulion.

                 Deci,singurul ingredient necesar sunt rosiile.
                 Acestea se spala si se curata de codite apoi se taie in patru.Sferturile de rosii se trec prin masina de macinat rosii.Aceasta separa cojile si samburii de restul pulpei,rezultand un suc limpede si curat.
                Daca nu aveti aceasta masina,atunci rosiile taiate se fierb si apoi se trec printr-o sita,pasandu-le pana raman doar cojile si semintele.Este mai mult de lucru,dar merita efortul.Cu cat rosiile vor fi mai carnoase,cu atat si sucul va fi mai gros.
                 Sucul obtinut se pune la fiert.Se va forma deasupra o spuma care,se amesteca incorporand-o in sucul de rosii.Se fierbe pana dispare aceasta spuma.In acest moment,bulionul este fiert.
                Pentru a obtine pasta de rosii bulionul se mai fierbe in continuare,la foc mic,pana scade la jumatate si capata o consistenta groasa.
               Bulionul se pastreaza in sticle sterilizate,iar pasta de rosii in borcane sterilizate.Pentru o reusita sigura,sticlele si borcanele spalate cu detergent si clatite bine se pun la scurs apoi se pun intr-o tava si introduc in cuptor.Se aprinde cuptorul si se tin asa 30min.Se stinge focul si se lasa sa se raceasca borcanele in cuptor.
              Bulionul se toarna clocotit in sticle/borcane.Capacele cu care se inchid sticlele/borcanele se oparesc si apoi se utilizeaza.
              Sticlele si borcanele cu bulion/pasta se pun in paturi pentru o racire lenta apoi se depoziteaza in camara.
              A doua zi se va observa la sticlele cu bulion ca partea solida s-a depus pe fund,iar deasupra pluteste un lichid limpede.Acest lichid este ca un scut de protectie a bulionului.
              Iarna,sticlele si brcanele desfacute se pastreaza la frigider.





                 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!